dag 4 piscotour en buggyrijden

17 september 2015 - Paracas, Peru

Hola!

Vandaag hebben we twee tours in het verschiet. Om 11.10 uur worden we verwacht bij het reisbureautje om te worden opgehaald voor een piscotour en proeverij en om te gaan buggyrijden en sandboarden. Aangezien we de gebruikelijke tijd weer wakker waren, hadden we dus nog even te gaan. Niels voelde zich niet goed, dus we hebben eerst nog gerelaxed en daarna een rondje gelopen om te kijken of het dan wat beter zou gaan. Tijdens de wandeling (over de boulevard, want er is hier niks anders), kwamen we een man tegen die vis aan het snijden en waar 2 pelikanen op afkwamen. We zijn hiermee op de foto geweest, wat een gave beesten zijn het!
Uiteindelijk werden we om half 12 opgehaald en werden we afgezet bij een reisbureau in huacachin. Hier konden we onze spullen droppen en konden we aan de eerste tour beginnen, de pisctour.
We werden gebracht naar een wijnboer in Ica. Het begon met een rondleiding. Ze hebben per jaar maar 6 weken de tijd om al hun pisco en wijnen te maken, dit is van half februari en heel maart. Het begint met het ouderwets druiven stampen, dit gebeurt alleen 's nachts, omdat het in deze periode hartje zomer is en er anders te veel andere sappen bijkomen. Het sap stroomt door naar een andere kamer en uiteindelijk wordt het in de laatste fase verwarmd en er alcohol van gemaakt. Na de rondleiding ging een ander met ons de proeverij doen. Deze man is zeer waarschijnlijk zelf al een tijdje bezig geweest, want hij zag er niet al te helder meer uit. We kregen twee wijnen en drie soorten pisco's te proeven. De wijnen waren lekker, maar van pisco moet je echt houden (bevat 42% alcohol). Onze man deed het maar al te graag voor hoe je het moet drinken: Adem goed in, neem de pisco in je mond, ongeveer 5 seconden in je mond spoelen, doorslikken en rustig uitblazen. Door het spoelen in je mond was het branderige gevoel in je keel wel minder, maar wij vinden het pure pisco echt niet lekker, alleen de crème variant is heerlijk, net Bailey's.
Hierna werden we terug gebracht naar Huacachina voor de buggytour. Huacachina is trouwens een heel klein plaatsje vlakbij Ica midden in de woestijn, een oase. We zaten met 9 man in een grote buggy en onze bestuurder ging lekker crossen door de duinen. We kregen een aantal mogelijkheden om foto's te maken en om te sandboarden. Dit was een dikke houten plank waar je op moest gaan liggen en naar beneden ging van een aantal hellingen, overal zat het zand. Uiteindelijk hebben we nog een prachtige zonsondergang gezien en daarna werden we terug gebracht.
Vannacht hebben we de nachtbus richting Arequipa.

Adios

1. Daddy:
    17 september 2015
    Hoop dat Niels weer snel opknapt,wel mooi zo om te lezen dat jullie zo dicht bij alles kunnen komen
  2. Mawoes:
    17 september 2015
    Hopelijk knapt niels snel op.... of gaat het na die drank alleen maar slechter :)
    Sanne vergeet je gezicht niet te smeren :)