Dag 13 Sacred Valley

27 september 2015 - Cusco, Peru

Hola!

Gister hebben we een bustour gehad naar de Sacred Valley. Om half 9 precies werden we letterlijk opgehaald met een busje. Dit was niet een bus die we in Nederland kennen, nee deze bus werd tot het laatste plekje gevuld. We hebben 3 rondjes gereden om de bus vol te proppen. Wij zaten in de bus met alleen maar Spaanse mensen, de gids sprak voornamelijk ook Spaans.
Onze eerste stop was op een lokaal marktje. Al de vrouwen die er stonden waren gekleed in typische inka kleding.
Je kon je kont niet keren en er stond er al weer een voor je neus.
De tweede stop was in het plaatje Pisac, dit was een oude plaats van de Inka's. Na een korte uitleg van de gids konden we naar boven lopen. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht! Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we weer naar beneden gelopen, waar wij een bezienswaardigheid waren. Alllemaal school meisjes wilden met ons op de foto. Nee niet een paar foto's, maar echt een aantal en selfies. Wij komen uit het Westen en Niels is lang en Sanne oranje haar, dat was voor hun heel bijzonder.
Het was tijd voor de lunch, we hadden een buffet. Na onze vorige tour hadden we zo iets, ja we nemen een buffet want die vorige zag er zo goed uit. Helaas, ten eerste moesten we in de rij staan die tot buiten liep voor ons eten. Het was heel lastig om te vragen wat het allemaal was, dus hebben we het maar safe gehouden en voor rijst gekozen. Met wat kleine hapjes erbij. Het dessert bestond uit gewone cake en een chocolade cake, met een soort warme pudding erbij.
Daarna zijn we naar een andere oude inka plaats gegaan genaamd Ollantaytambo, wat betekent warriors resthouse.

Na deze stop mochten we de lokale marktjes opzoeken. En gingen we op weg naar onze laatste stop. Dit was een stop waar ze lieten zien hoe ze van wol een kledingstuk maken. Ze moeten eerst het wol van de schaap of een alpaca wassen voordat het gekleurd mag worden. Nadat het gekleurd is wordt het op een soort tol gedraaid en uit elkaar getrokken tot draad. Eenmaal op spanning was het gereed om te weven en er iets van te maken.

Na een lange rit, waren we blij dat we in ons hostel aangekomen zijn. We hebben nog een hapje gegeten en een spelletje gedaan.

Adios!

1. Daddy:
    27 september 2015
    Jullie kunnen natuurlijk niet altijd VIP plaatsen hebben, wel leuk dat van de plaatselijke bevolking.
  2. Melanie:
    Lekker knus dus ;)
  3. Jeannet:
    27 september 2015
    Geweldig selfies met de bevolking! we zijn benieuwd naar jullie foto.s. En nu even lekker relaxen. Xx