Dag 3, ballastas eilanden en national parc

16 september 2015 - Paracas, Peru

Hola a todos, (hallo allemaal)

Om te beginnen wat een super leuke reacties zeg op onze verhalen! Super om de reacties te lezen!

Jullie raden vast en zeker wel hoelaat wij wakker waren?
Precies 5.00......
Gelukkig ging onze wekker ook vroeg(6.45) want we moesten om 7.50 verzamelen bij de pier voor onze voor de boot tocht.
Gister toen wij in paracas aan kwamen sprak een Nederlandse man ons aan of wij een tour wilde naar de ballastas eilanden en naar het nationale parc. Wij hebben een tour bij hem geboekt en vertrokken om 8.00uur.
Eenmaal verder op zee kwamen er meer golven en begon de boot toch wel te schommelen. Gelukkig had ik (Sanne) een reis pilletje ingenomen, waardoor ik daar minder last van had.
Bij de ballastas eilanden zijn we verschillende dieren tegenkomen zoals; zeeleeuwen, meeuwen, pinguïns en Spider krabben. Er waren wel honderden meeuwen, en kon je wel een lekkere kwak verwachten. Nee gelukkig niet op mijn hoofd maar wel op mij arm!

De zeeleeuwen leken wel voor de foto's willen te poseren. Overal waar je keek lagen zeeleeuwen en lagen ze er ook mooi bij!

Na de ballastas eilanden zijn we met een busje naar het national parc geweest.
Het busje wat ons rond reed, kon je haast geen busje meer noemen. Over elke hobbeltje dat hij reed waren we bang dat die uit elkaar zou vallen. Zelfs de kilometer teller deed het niet!! Nou, en zachtjes heeft die niet gereden kan ik je zeggen.
In het national parc hebben we flamingos gespot, wel van een verdere afstand.
We zijn door de woestijnen gereden en mochten op een hoop plekken ook uit stappen om het te bezichten.
Midden in de woestijnen konden we gaan lunchen, en werden we letterlijk bijna in een restaurant waar de gids mee samen werkt, afgezet. Allemaal vriendjes politiek. We schrokken wel van de prijzen die er gevraagd werden voor het eten. Vandaar dat we besloten hebben om het simpel bij een omelet te houden.

Voor morgen hebben we tickets geboekt voor een buggytour en sandboarden. We zijn erg benieuwd hoe dat zal zijn.
Voor nu, slaap lekker en tot morgen!

Ojaaaaa, we liggen allebei met vuur rode gezichten van de zon, omdat we ons beide niet hadden ingesmeerd en te laat waren ermee.
Les voor morgen ; insmeren!!!!

Adios!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daddy:
    16 september 2015
    Je hebt wel wat aan je dag zo (5.00wakker)haha, geweldig die boottocht zo met die zeeleeuwen en pinguïns.
    Hopen dat jullie straks niet zoveel last hebben van de rode gezichten,veel plezier in de buggy en het zandboarden(lijkt me wel gaaf om te doen) trouwens je spreekt al aardig de taal.groetjes en tot morgen.
  2. Mawoes:
    16 september 2015
    Gaaf sann! Leuk weer om te lezen.
    Ik ben nu kwart taart aan het maken, morgen dag van de leidsters. Maar hij zal nooit zo lekker zijn als jouw taartjes dus als je terug bent.... veel plezier nog even
  3. Sanne:
    16 september 2015
    Hahaha. Ja he pap, zo af en toe een woordje lukt wel! (We zijn namelijk het woordenboek Spaans vergeten)
    We zijn ook erg benieuwd, gelukkig na het boarden kunnen we ergens douche we gaan de nachtbus pakken vannacht.

Zoooooooo lekker Marloes!!!! Verwen ze maar hahaha.
  4. Leonie:
    16 september 2015
    Gaaf zeg, jeetje binnen een aantal dagen zulke vette dingen al gedaan!!
    Veel plezier vandaag en ben benieuwd naar de foto's van o.a. het sandboarden (lijkt me zo vet)
    Dikke kus en geniet
    Leonie
  5. Melanie:
    16 september 2015
    Haha je had die haan ook daar moeten laten ben heel benieuwd naar jullie volgende avontuur
    Xxx