Dag 2 van Lima naar Paracas.

15 september 2015 - Paracas, Peru

Oké, je kunt wel zeggen dat we last hebben van een jetlag. Na drie uur vast slapen schrokken we wakker van een haan, lokale tijd was hier 05.00uur. Het was in ieder geval nog pikkedonker. We denken dat de haan ook gisteren is aangekomen....
Gelukkig zijn we toch nog even in slaap gevallen.
We hebben de ochtend rustig aan gedaan, omdat we om kwart voor 12 opgehaald zouden worden om ons af te zetten bij de bus richting Paracas. Ook in Peru leren ze in het verkeer eerder toeteren dan rijden. Daarnaast zijn de wegmarkeringen eerder richtlijnen dan regels. Een 2 baans weg wordt met gemak 3 baans..
Eenmaal bij de busplaats aangekomen, merk je toch echt dat we een goede maatschappij hebben gekozen. Het lijkt hier net een vliegveld. De bagage moet ingecheckt worden, er is een gate om te boarden en niemand kan van buitenaf bij de bus komen door de omheining.
De busrit was een verademing. We hadden VIP-plaatsen met veel beenruimte. Ook kregen we het beide voor elkaar om het drinken dat we kregen bij de lunch om te gooien over onszelf (te grote bekers in te kleine houders).
Onderweg kom je er toch weer achter hoe goed we het hebben in NL... Veel half afgebouwde huizen, maar ook hele wijken die zijn verwoest door de aardbeving in 2007, maar nooit meer zijn opgebouwd.
Eenmaal in Paracas merken we een hele andere sfeer dan in Lima. Uiteraard is het er veel rustiger door het laagseizoen en er is gewoon niet zoveel te doen.
We werden door een aantal mensen aangesproken om een tour te boeken. We gaan morgen de boot op naar de ballestas eilanden en nationaal park Paracas.
We zijn net terug van een hapje eten en hebben een drankje gedaan met een ander stel uit NL die we hebben ontmoet.
Nu gaan we lekker slapen, want we moeten morgen om kwart voor 8 klaar staan. Na twee dagen vooral reizen gaat het nu echt beginnen!

Adios!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daddy:
    15 september 2015
    Hopen dat de haan nu ook echt vakantie heeft, veel plezier straks op de eilanden en het park
  2. Melanie:
    15 september 2015
    Jullie liggen nu lekker te slapen, maar heel veel plezier op de boot xxx
  3. Jeannet:
    15 september 2015
    Heerlijk, nu nog slapen en dan genieten op de boot en de eilanden. Veel plezier.xx
  4. Ilse:
    15 september 2015
    Ik lees ook "stiekem" mee! Super klinkt het allemaal, wat zullen jullie een hoop indrukken opdoen! Geniet er vooral van...
  5. Mawoes:
    15 september 2015
    Gohh, sanne zal een keer niet iets om gooien :)
    Is hett warm daar?

Lekker genieten xx
  6. Rowie:
    15 september 2015
    Veel plezier en slaap lekker