Dag 7&8 Colca Canyon

21 september 2015 - Arequipa, Peru

Zo daar zijn we weer!
Wat een mooie ervaring hebben wij op gedaan zeg!
Het was heel zwaar maar zeker de moeite waard.
Voordat we gingen lopen, gingen we eerst ontbijten in Chivay en naar de condors kijken in de canyon, wat een prachtig gezicht was dat!
Dag 1 bestond uit 6 uur lopen en vooral naar beneden toe. De weggetjes waar we op liepen waren heel wisselend maar vooral veel met keien. We hadden stukken vlak, naar beneden en weer omhoog. Onze gids was super! Hij kon ons zoveel veel vertellen over de natuur daar. Hij stopte wel veel (was aan de ene kant lekker kon je weer op adem komen haha). Voordat we begonnen kregen we uitleg hoe we het beste naar beneden konden lopen en weer omhoog, maar ook dat kleine pasjes het beste waren. Tijdens de uitleg kwam Iris naar ons toe gerend met bamboe stokken. Zij hadden de tour net gedaan van 2 dagen en werden al voorbereid dat het heel zwaar was. Wat waren wij blij met die stokken zeg!!
Sanne kreeg aan het eind van dag 1 last van haar knie. Gelukkig was er voor haar een optie om met de ezel omhoog te gaan. Verder hadden we een super leuke groep, bestaande uit 2 Engelse meiden, 4 Duitsers en een Braziliaanse.
Uiteindelijk kwamen we bij de overnachting aan, back to basic! Het was bijna donker en we moesten nog douchen. Dus dat doe je dan met een zaklamp erbij, koud water. Waar de wc gaan idem dito. Na het eten zijn we naar bed gegaan (8 uur al haha), want we waren kapot en Niels moest om 5 uur alweer gaan klimmen. Sanne had een uur langer de tijd.
Op dag 2 ging het echt beginnen, de klim omhoog! We mochten nu ieder ons eigen tempo gaan en het zou ongeveer drie uur duren. Niels ging met 2 anderen aardig en had het in iets meer dan 2 uur gedaan. Trots als de groep was, was de gids niet onder de indruk, aangezien het record van een local op 45 minuten staat haha.
Nadat we boven waren, gingen we eindelijk ontbijten. Na het karige ontbijt op de eerste dag, hadden we nu scrambled eggs, wat kan dat lekker smaken! Na het ontbijt gingen we nog 2 toeristische plaatsjes langs waar je even 10 minuten ging lopen. Uiteindelijk kwamen we bij de hotsprings, wat is dat een genot na het lopen!
Uiteindelijk gingen we nog lunchen in Chivay en gingen we terug naar Arequipa. Onderweg kwamen we nog Alpaca's en lama's tegen en zijn we nog op het punt van 4900 meter gestopt met uitzicht op 3 vulkanen.
Voordat we begonnen met de tour, kwamen we erachter dat er een 'mining convention' aankomende week is in Arequipa en dat heel veel volgeboekt is. Onder andere ons hotel. Bij terugkomst probeerden we een kamer te krijgen. Er was bij uitzondering een kamer vrij, maar ze wilden dat we er de hoofdprijs voor gingen betalen. Gelukkig kregen we op dat moment een appje van Sophie en Lauren, de twee Engelse meiden, dat er bij hun nog een kamer beschikbaar was voor een leuke prijs. Wij hebben meteen onze spullen gepakt en zijn daar naartoe gegaan en hebben later nog een hapje met ze gegeten.
Morgen gaan we richting Puno, waar we dankzij Mark en Iris ook nog aan buskaartjes zijn gekomen, omdat deze bijna vol zat. Dus na het eten nog bij de Starbucks afgesproken om de tickets te halen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daddy:
    22 september 2015
    Blij jullie weer te horen/lezen,ik kijk nu al uit naar de foto's , moet een geweldige er varing geweest zijn.
    Wel heel fijn dat jullie zulke leuke reisgenoten hebben zeg!top
  2. Jeannet:
    22 september 2015
    Wat fijn weer wat te lezen van jullie, en wat een ervaring. Leuk dat jullie een dat stel hebben leren kennen, wij wachten net als Rob de foto,s af. Succes met de verdere trip. Xxx
  3. Jannie:
    22 september 2015
    Geweldig wat een verhalen,en stoer wat jullie doen.Succes met de rest,wel uitkijken hoor.xxx
  4. Melanie:
    22 september 2015
    Wat een ervaring zeg, maarre....... Sanne op een ezel?!?! haha. Nee hoor klinkt allemaal erg leuk. Lekker van genieten xxx