Dag 6, arequipa

19 september 2015 - Arequipa, Peru

Hola!

Daar zijn we weer. Wat een heerlijk hotel hebben wij! Vanochtend hebben we hier lekker ontbeten. Bij de andere hostels kregen we lekkere broodjes met jam en sap, koffie of thee. Maar vandaag konden we kiezen voor erbij een pannenkoek met banaan(dit had Niels gekozen) of scrambeld egg, en dit had ik gekozen! daar hebben we heerlijk van genoten! Gisteren hebben we een tour geboekt om te gaan mountenbiken van de vulkaan chachani. We werden daarvoor vanaochten om 8.00 opgehaald met een grote jeep. Onderweg hebben we nog andere mensen opgepikt die dit ook gingen doen. We waren met 7 man. De gids die met ons mee ging bracht ons op 4800 meter en maakte onze fietsen gereed. Het was heel koud daar boven en hadden veel last van de hoogte, hoofdpijn, benauwd en duizellig. Dit moest langzaam aan zakken hoe verder we naar beneden gingen.
De gids vertelde ons welke paden we moesten nemen en welke niet, en waar we moesten stoppen voor een verplichte stop om de groep weer bij elkaar te brengen. De gids volgde ons met de jeep voor het geval er iets zou zijn.
Het was een leuke ervaring om te doen en zeker het uitzicht wat we hadden was de moeite waard!!
Ik (Sanne) was nog niet op en top, en ben halverwege gestopt doordat ik heel veel last had van de hoogte. Ik mocht in jeep achter iedereen aan. De gids vond het leuk om wat langer te wachten en dan lekker te crossen achter de groep aan. Het waren niet de gewone paden die wij kennen maar paden die heel smal en heel hobbelig waren met diepe kuilen.

Voor morgen hebben we een 2 daagse tour geboekt naar de colca canyon, hierbij gaan we de eerste dag 6-7 uur wandelen en de tweede dag 4 uur en mogen we lekker ontspannen in hot springs.

We hebben daar geen bereik of wifi (en waarschijnlijk ook geen elektriciteit) dus over 2-3 dagen horen jullie weer wat!

Adios!

1. Mawoes:
    19 september 2015
    Leuk weer om te lezen sanne!
  2. Rowie:
    19 september 2015
    heel veel plezier de aankomenden dagen super mooie foto's! Dikke kus van ons
  3. Daddy:
    19 september 2015
    Zal een hele ervaring zijn geweest die afdaling, hoop dat je snel weer helemaal in orde bent Sanne.
    Veel plezier de komen (wandel dagen) zet hem op!!
  4. Karin:
    19 september 2015
    Dat had wat voor je moeder geweest Sanne scheuren in die jeep haha geniet maar lekker van alles. Dikke kus van ons!!