Dag 12 Cuzco

26 september 2015 - Ollantaytambo, Peru

Gisteren hebben we een rustige dag gehad. Eerst zijn we van hostel veranderd, want we kregen van een Nederlandse daar te horen dat er alleen maar koud water uit de douche kwam en het hostel ligt op een aardig stukje klimmen. Met weer een beetje afdingen, krijgen we een mooie kamer met balkon en zitten we maar 200 meter van Plaza de Armas af. Daarna zijn we informatie gaan vergaren wat er mogelijk is qua tours en uiteraard de prijzen. Nadat we een beetje wisten wat de prijzen waren, kon het spel beginnen... We werden aangesproken door iemand of we geïnteresseerd waren in tours. Wij mee naar binnen. Wij hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in een full day tour met de quad+ziplinen, dagtour secret valley en uiteraard Machu Picchu. Het grappige was dat deze meneer, Henry, vroeg wat er bij ons werd geboden. Wij bij alles een stuk minder gezegd en hij ging bij alles behalve Machu Picchu eronder zitten. Uiteindelijk ging hij op dezelfde prijs zitten met wat wij hadden gezegd (wat al lager was dan bij de rest). Na nog wat steggelen over afronding en valutakoersen (MP was in dollars). Hebben we toch nog zo'n 100 euro kunnen besparen op de tours in vergelijking met andere agencies. Daarna hebben we nog een toeristenticket gekocht, omdat we deze nodig hebben voor het bezoeken van diverse ruïnes en bezienswaardigheden.
Hierna zijn lekker een rondje door de stad gaan lopen en zijn we naar het chocomuseum geweest. Na een rondleiding gehad te hebben over het product en de geschiedenis, gingen we maar even langs het winkeltje. We wisten niet dat cacaobonen in een grote vrucht bij elkaar zitten. We kregen ook nog chocoladethee te proeven, wat was dat smerig! De chocoladelikeur was beter. Na de winkel leeg gekocht te hebben, zijn we de andere musea gaan bezoeken van het toeristenticket, wat een onzin is dat en bij de tweede zijn we gestopt. De 'belangrijke' musea moet je alsnog voor betalen en met zo'n ticket mag je als het ware in de tuin lopen.
's Avonds hebben we nog gezellig een hapje gegeten met Mark en Iris en morgen gaan we de eerste tour doen, de Sacred Valley.

Adios.

1. Daddy:
    26 september 2015
    Laat de choco jullie maar goed smaken en niet misselijk ervan worden haha
    Veel plezier morgen in de valley
  2. Jeannet:
    26 september 2015
    Ik wacht op een stukje choco! Als jullie dat mogen meenemen Hele fijne dag vandaag. Xx
  3. Jannie:
    26 september 2015
    Lekker chocolade,gewoon lekker opeten, jullie lopen het er wel weer af.Veel plezier.xxx