Dag 16 & 17

1 oktober 2015 - Machu Picchu, Peru

Hola, Dag 16 We werden om 8.30 opgehaald met het busje om naar Machu Pichu te gaan. Helaas was dit busje weer te laat, en zou het nog maar de vraag zijn of we de trein zouden redden. Gelukkig hebben we de trein gehaald! De trein reis duurde 1 uur en 40 min. Wat reden door mooi landschap zeg! Onderweg zagen we mensen tussen de bergen lopen die naar Machu Pichu gingen lopen (Inca trail).
Eenmaal op het station aangekomen stond daar een meneer te wachten met een bordje Sanne en Niels. Hij heeft ons naar het hotel gebracht.
We hebben die middag nog even wat gedronken met Mark en Iris, en een kaartspel gespeeld. Waarna zij terug gingen naar Cuzco en onze wegen zich echt gingen scheiden. Dag 17 Vandaag is het zover, om 4 uur ging de wekker, zodat we een van de eerste bussen richting Machu Picchu zouden hebben. De eerste bus ging om half 6 en wij stonden er iets voor half 5 en nog hadden we uiteindelijk de tweede bus. De zwerfhonden hier hebben lak aan iedereen en gaan gewoon tussen de wachtende toeristen liggen slapen. We hadden een groepje Chinezen voor ons die hier niet zo blij mee waren en gingen staan, waardoor deze hond lekker languit ging liggen. Eenmaal boven voeg je je in de rij bij de ingang, want er zijn er ook genoeg die naar boven zijn gelopen.
Het was het zeker waard. Nog geen hordes toeristen en dan merk je hoe afgelegen deze plaats ligt en wat voor rust er hier heerst. Na alle bekende foto's te hebben genomen, hebben we nog wat rondgelopen en ook een wandeling naar de Incabrug gemaakt. De brug zelf stelt niet veel voor, maar de manier waarop deze gebouwd is, is wel apart. Ondertussen was het half 8 en moesten we snel terug naar beneden om onze gids te zoeken.
Dit is zeker een aanrader, want je leert zo veel over Machu Picchu. Zo is Machu Picchu niet de officiële naam, deze weten ze namelijk niet en hier zijn ze ook nooit achter gekomen. Deze plaats is per toeval ontdekt, omdat deze persoon naar een andere Incastad op zoek was. Er is 90 jaar aan Machu Picchu gebouwd en nooit helemaal afgemaakt, omdat men bang was dat de Spanjaarden hier zouden komen en men dus gevlucht is. Ze hebben ingeschat dat hier 500 tot 1000 mensen woonden, maar om dit in 90 jaar te bouwen, hebben ze ingeschat dat er met 15 tot 20 duizend man aan gewerkt moet zijn. Verder werd nog verteld hoe men op deze plaats is gekomen, hoe men de grote rotsblokken kleiner maakten en kregen we een wandeling door de stad naar de zonnetempel, condortempel e.d.en wat de functie van deze gebouwen waren. Het is zeker een aanrader om een gids te nemen in Machu Picchu! We hadden nog kaarten voor Machu Picchu mountain, maar aangezien we twee uur moesten hiken, hadden we daar niet zo'n behoefte meer aan. Wayu Picchu is een kleinere berg, maar hiervoor moet je maanden van tevoren kaarten hebben. Nu waren we dus wel al tegent twaalven beneden en onze trein ging pas om 7 uur. Na wat rond geslenterd en verveeld te hebben (Aguas Calientes is heel klein), konden we eindelijk terug richting Cuzco om daar nog twee dagen door te brengen voor we richting Puerto Maldonado gaan voor onze jungle tour.

1. Daddy:
    1 oktober 2015
    Op naar de amazone !!
  2. Wendy:
    1 oktober 2015
    Klinkt helemaal te gek wat jullie allemaal zien en meemaken! Veel plezier in de amazone!